Thursday, December 14, 2006

My friend's article on Malaysiakini

I hope she won't mind i post her article on my blog too. I agree totally on what she said in her writings.


我是学记,我只想坚持当初的使命
廖秋怡
06年12月14日 下午2:45




“我们要我们要,抓紧那一把火炬,燃烧熊熊的火
我们要我们要,抓紧那一把火炬,唱出火般的歌……”

那青葱岁月,在茫茫人海中,我们因星洲而相遇。
那青涩时代,在懵懂无知中,我们因学记而成长。

记忆中的少年,我们被喻为社会的眼睛。

记忆中的少年,我们单纯的坚持相信暗涌创思,一支独秀。

记忆中的少年,我们单纯的坚持相信明察思辩,飘洒慧墨。

记忆中的少年,我们单纯的坚持要有社会醒觉,不畏强权:

-日本脑炎爆发,我们到灾区实地考察;

-白小被迫关闭,我们到原校了解状况;

-我们搞人权营,却因某些因素而被夭折。

记忆中的少年,我们单纯的坚持新闻人是社会的良心。

记忆中的少年,我们单纯的坚持报纸不会说谎,我们要相信它正义至上。

记忆中的少年,我们单纯的坚持学记和其他青少年组织是不一样的:

-我们不纯粹只是爱华文

-我们不纯粹只是爱创作

-我们不纯粹只是爱搞活动

-我们不纯粹只是爱交朋友

-我们不纯粹只是爱唱歌跳舞

-我们不纯粹只是爱游山玩水而加入学记队。

我们比其他青少年组织:多了一份理想、多了一份使命感、多了一份社会责任、多了一份社会醒觉、多了一份社会良知、多了一份人文关怀;

只因记忆中的少年,单纯的我们只有那颗赤子之心,坚持相信只要我们坚持到底,世界会变得更美好。

今天,我们迷失了。

有人说,报纸的新闻都是假的,别相信。

有人说,报纸被政党操纵,新闻人不再独立。

有人说,收购并非垄断,纯粹只是商业交易,报纸还是会百花齐放。

有人说,统合中文媒体,在全球化之际可以抗衡西方媒体。

有人说,统合只因想延续中华文化的渊远流长。

却也有人,只想清晰地表达自己对事件的看法,专栏被悄悄关闭。

也有人,公然反对一些社会议题,从此名字照片在报纸上消声匿迹。

也有人,说了会引起公愤的话语,巧妙的被报纸美化。

也有人,因为害怕引起政府不悦,而从此不据实报导新闻。

也有人,因为利益关系,利用大众的信任,悄悄背叛后知后觉的人民。

众说纭纭,我,该相信谁?

我相信我当初的使命、我坚持不畏强权、我坚持做功利社会的良心、我坚持做功利社会的一股清流、我坚持说真话、我坚持言论新闻资讯自由、我相信公道自在人心。

我尊重异见、我坚持民主、我坚持正义。

我,是被利用吗?

我,错了吗?

2 comments:

Liew Hui Mei said...

我仍然坚持说真话,因為這是我做人的原則。我要活得坦然和自在。

Liew Hui Mei said...

End of the way, it is us, ourselves, feel good about
the good deeds we have been doing, and therefore, we
feel good and in peace.

Cheers,
Hui Mei

Anyway
(Purported to have been written by Mother Teresa)

People are often unreasonable,
Illogical, and self-centered;
Forgive them anyway.

If you are kind,
People may accuse you of selfish, ulterior motives;
Be kind anyway.

If you are successful,
You will win some false friends and some true enemies;
Succeed anyway.

If you are honest and frank,
People may cheat you;
Be honest and frank anyway.

What you spend years building,
Someone could destroy overnight;
Build anyway.

If you find serenity and happiness,
They may be jealous;
Be happy anyway.

The good you do today,
People will often forget tomorrow;
Do good anyway.

Give the world the best you have,
And it may never be enough;
Give the world the best you've got anyway.

You see, in the final analysis,
It is between you and God;
It never was between you and them anyway.