Thursday, January 19, 2006

我的博客网终于开张了!

欢迎大家的游览。

为什么我会萌生这个念头呢?我想,我应该让我的文章,感想或生活随笔有个自己的家。有了博客网,就可常常提醒自己要多写一些东西,分享自己的感想,让关心我的朋友了解我的近况。

至于我会主要会用什么语言来撰文呢?我会考虑以华文为先,因为我的母亲大人只会阅读中文,那是为了她的方便。况且,我的大部分朋友都看得懂中文,又为何不为难别人为难自己,用自己最熟悉的语言说我的心里话呢?

也许我可能也会以双语出击,或单单只是英文- 那就要看我的方便咯!我打中文字的速度仍不很理想。若不为了省时,我肯定写中文!

Welcome to my first personal Blogpage! This is the site you would expect to see the true colour of me, or another side of my deep thoughts. I would scribble things here now and then about my life and what I am up to. Mostly I would prefer to write in Chinese, in favour to my mum who can only understand Chinese. But don’t worry, I will sometimes write a brief about what I just posted in English. Or else, you can translate my passage/post in online free translator :P Also another brilliant suggestion for you, PICK UP MANDARIN from now! Hehe I don’t mind to be your teacher, if you are willing to learn.

No comments: